Tuning pentru demaraj/putere

Modificari pentru marirea performantelor scuterului

Moderatori: alxemanuel, GLUE

Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude GLUE » Octombrie 16th, 2008, 11:20 pm

Aici scriem cum facem sa traga scuterul mai bine la deal cu doi ursi pe el !
Dus tare cu scuterul
... si la intors tot cu scuterul o dau
Avatar utilizator
GLUE
 
Mesaje: 507
Membru din: Octombrie 13th, 2008, 12:20 am
Locaţie: IASI / Iasi / La bloc...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude fubu » Octombrie 21st, 2008, 8:00 pm

aici am si eu o intrebare ce role trebuie ca sa fuga mai tare?mai grele sau mai usoare?
fubu
 
Mesaje: 19
Membru din: Octombrie 17th, 2008, 3:12 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude GLUE » Octombrie 22nd, 2008, 12:34 am

Mai grele pt viteza si mai usoare pt demaraj (plecare de pe loc)

Cam ce role ai la al tau acum (greutate) si cam ce viteza prinzi pe drum drept?
Cresterea de viteza e undeva in 10%, dar trebuie corelata si cu alte modificari : jiglor principal mai mare, filtru de aer delimitat
si musai o curea de calitate, cu insertii Kevlar, delimitare la toba (nu intotdeuna e eficienta)
Dus tare cu scuterul
... si la intors tot cu scuterul o dau
Avatar utilizator
GLUE
 
Mesaje: 507
Membru din: Octombrie 13th, 2008, 12:20 am
Locaţie: IASI / Iasi / La bloc...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude Dan » Octombrie 22nd, 2008, 5:21 pm

Buna sublinierea cu ineficienta evacuarilor cu design futurist.
Eu as spune ca se schimba viteza exact cu cat se mareste daca stranuta cineva in spatele scuteristului...

Referitor la curele, parerea mea este putin diferita, dar fiindca inca colectez informatii, nu pot veni cu argumente verificate si rezultatele experimentelor.
Da' daca tineti aproape, poate mai punem de un myth buster...
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/magazinonline/index.php?route=common/home
In cazul in care vi se par prea mici preturile, va rugam sa ne contactati !
Avatar utilizator
Dan
 
Mesaje: 129
Membru din: Octombrie 17th, 2008, 9:50 pm
Locaţie: peste tot pe unde-i nevoie de o mana de ajutor...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude fubu » Octombrie 22nd, 2008, 11:57 pm

pai ajungeam la aproape 80 de km/h cu role de 4,5 gr..filtru de aer delimitat?oricum nu prea ma intereseaza ca am filtru de aer sport...deci nu castig cine stie ce viteza cu role...poate cu un kit mai mare de 80 :lol: :lol:
fubu
 
Mesaje: 19
Membru din: Octombrie 17th, 2008, 3:12 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude Dan » Octombrie 24th, 2008, 2:23 pm

Ca sa pastram titlul topicului:
Puterea motorului este o constanta pe ansamblul termic. Aici apare tema cu variatiuni, referitoare la puterea obtinuta din cilindree. Care putere se poate mari iarasi prin raportul de compresie (frezari diferite ale camerei de ardere). Se poate merge si mai departe, cu diametre de admisie marite (supape mari, chiulase speciale).
Exista insa o zona ce nu poate fi depasita din pdv al randamentului comercial.
Se pot numara pe degete cei care sunt dispusi sa cheltuiasca pe un tuning extrem, care de cele mai multe ori este si foarte limitat ca si durata de viata.

Celalalt tuning, al transmisiei, este cel mai usor de facut, eu as merge mai departe spunand chiar ca nu-i un tuning ci numai o adaptare a scuterului la cerintele utilizatorului.
Role usoare la regim de oras (plecari dese de pe loc, semafoare, treceri de pietoni), si rolele grele la drumuri lungi si o singura persoana pe scuter.
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/magazinonline/index.php?route=common/home
In cazul in care vi se par prea mici preturile, va rugam sa ne contactati !
Avatar utilizator
Dan
 
Mesaje: 129
Membru din: Octombrie 17th, 2008, 9:50 pm
Locaţie: peste tot pe unde-i nevoie de o mana de ajutor...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude crististeaua » Octombrie 25th, 2008, 5:37 pm

imi puteti da si mie un link de unde as putea cumpara role variator 8-9 gr pe 16x13mm
crististeaua
 
Mesaje: 47
Membru din: Octombrie 25th, 2008, 5:33 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude smartmotor » Octombrie 25th, 2008, 5:54 pm

Daca faci un click pe link-ul din semnatura lui Dan, vei vedea de unde :lol:
Daca insa ai nevoie numai de un set de role, (comanda sub 100lei) nu stiu sa iti spun, poate daca vei completa locatia se va gasi cineva care sa te ajute macar cu un sfat.
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude crististeaua » Octombrie 26th, 2008, 11:46 am

pot sa fac o comanda peste 100 de lei dar dak i-asi schimba role si as pune unele mai grele ar prinde viteza????
:)
crististeaua
 
Mesaje: 47
Membru din: Octombrie 25th, 2008, 5:33 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude smartmotor » Octombrie 26th, 2008, 1:10 pm

Rolele singure, nu fac altceva decat sa modifice panta transmisiei automate.
Inainte de toate trebuie sa vezi ce anume nu este OK la motorul tau.
Daca bietul motoras nu are putere, orice modificari vei face nu te vor ajuta...
De ce nu deschizi in aria portivita un subiect de genul: "putere mica la motor", si vom incerca acolo sa gasim o rezolvare.
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude YYonutZZ » Octombrie 28th, 2008, 11:34 am

salll....bn v-am gasit regasit p acest forum.....vreau sa va spun ca eu am avut role grele( 8 g) p set de 82 cmc si nu prea am fost multumit de ele...mi-e nu mi s-a parut nicio crestere a vitezei plus ca demarajul era foarte prost..e drept k motorul mergea in turatii scazute...aq am role de 4-5 g nu stiu exact k nu leam cantarit si nici p cutie nu scrie si sunt multumit...am si demaraj si ajung si p undeva l 90km/h, dar acum am probleme cu carburatorul:((....un prieten de al mew a pus role de 8 g si c i-a venit lui in minte sa scoata 3 role si sa mearga q 3....deci acum are 3 role de 8 grame si este multumit,are set de 60 cmc...acum nu stiu cat de bn e sa mergi doar cu 3 role....:P
Avatar utilizator
YYonutZZ
 
Mesaje: 105
Membru din: Octombrie 11th, 2008, 12:39 pm
Locaţie: Peris, Ilfov

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude smartmotor » Octombrie 28th, 2008, 12:53 pm

usor off: bine ai revenit YYonutZZ !
Pentru cei care nu-l stiu, YYonutZZ este unul dintre "veteranii" smartmotor ;)
Unul dintre cei mai activi pe "raposatu' " forum, sper sa fie si aici la fel de activ ;)
Ca de schimbat, s-a schimbat numai blana la noi, naravu'-i acelasi !

on: tocmai ce spuneam in alt subiect, ca odata cu puterea castigata din set mare, te poti juca mai usor cu transmisia.
Daca urma lasata de curea pe semifulia CVT este la diametru maxim, sigur ca raportul de viteza este la maxim, oricare ar fi greutatea rolelor.(marcajul se poate face si cu un marker, va fi stearsa zona activa; pentru a avea un test corect, nu trebuie turat pe cric).
Greutatea rolelor se dimensioneaza pentru fiecare aplicatie; depinde de incarcatura scuterului, traseu, plecari dese de pe loc ori nu, etc.
Nu consider deplasat un set de role pentru naveta la servici/scoala, si altul pentru mers la pescuit...
Cu scule potrivite, (cei care aveti sansa de a nu sta la bloc !) timpii de schimbare a rolelor sunt sub 10 minute.

Referitor la testul amicului tau, nu stiu in ce masura deschiderea este simetrica si nu poate duce la uzuri asimetrice in CVT.
Proiectantul a considerat o deschidere in sase puncte ca fiind corecta, (idealul fiind un o rola disc !), daca din sase role una ramane blocata, este putin semnificativ; daca insa ramane una din trei, mi-e teama ca bucsa de alama va avea de suferit.
Este mult prea simplu sa ajustezi role grele (luind un span din interior) pentru a face un risc suportabil din mersul cu trei role.
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude george jon » Noiembrie 18th, 2008, 9:39 pm

prieteni imi puteti explica si mie ce inseamna un filtru sport adica ,cum arata si unde pot gasi asa ceva ??? cu cat imi mareste viteza ??? multumesc
george jon
 
Mesaje: 31
Membru din: Noiembrie 18th, 2008, 8:00 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude smartmotor » Noiembrie 18th, 2008, 9:46 pm

Filtrul sport, (el singur) iti mareste viteza de deplasare cu un mare 0, si ala taiat in patru ;)
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude alxemanuel » Noiembrie 18th, 2008, 11:41 pm

filtru sport , este un filtru care permite intrarea aerului in carburator mult mai repede , fata de cel stoc, insa tot atat de repede vei schimba si segmentii . prin el trecand foarte usor mizeria, acest filtru sport iti mai poate da un sunet frumos al motorului, mai zgomotos ( :lol: pff ce explicatie )
Franez brusc si fara motiv :D
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
alxemanuel
 
Mesaje: 627
Membru din: Octombrie 18th, 2008, 5:28 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude smartmotor » Noiembrie 18th, 2008, 11:48 pm

Era OK si inainte de a edita ;)
Cum altfel sa-i raspunzi, daca el este convins 99% ca daca pune un filtru rosu, si colier nichelat, va fugi scuterul ca o racheta...
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude george jon » Noiembrie 27th, 2008, 7:05 pm

cu rolele care sunt pe sait afisate fuge mai tare si motor 49 ??? se merita sa pun pe el sau nu ???
george jon
 
Mesaje: 31
Membru din: Noiembrie 18th, 2008, 8:00 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude alxemanuel » Noiembrie 27th, 2008, 9:50 pm

Daca o sa citesti bine forumul o sa gasesti informatii, arunca o privire in topicul Tuning pentru viteza si o sa te lamuresti referitor la role ....deja's off :)
Franez brusc si fara motiv :D
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
alxemanuel
 
Mesaje: 627
Membru din: Octombrie 18th, 2008, 5:28 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude adrian » Decembrie 2nd, 2008, 8:08 pm

Rolele nu fac altceva decat sa modifice panta transmisiei automate. Daca ai CDI-ul delimitat vei atinge acceasi viteza fie ca ai role de 8g sau 4,5g. Cu 4,5g vei atinge viteza maxima mai repede pt ca variatorul se va deschide mai greu si motorul are timp sa se tureze. Rolele ar trebui sa fie egale cu capacitatea cilindrica sau putin mai mare cu 1g sau maxim 1,5 , in orce caz nu va recomand role sub 4,5g pt 50cc si sub 7g pt 80cc . Sub aceste valori segmentii se vor toci mai repede , uleiul se va degrada mai repede si consumul de benzina va creste semnificativ. Ca sa poti pune role mai usoare sub aceste valori trebuie schimbat si arcul de la ambreiaj cu unul mai moale.
VITEZA NU UCIDE SINGURA, VITEZA UCIDE DOAR ALIATA CU TERIBILISMUL
Avatar utilizator
adrian
 
Mesaje: 173
Membru din: Noiembrie 11th, 2008, 3:50 pm
Locaţie: BRAILA

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude robbyvclic » Decembrie 11th, 2008, 6:34 pm

am pus role de 8g pe vclic delimitat si din CDI si din variator. este o schimbare in sensul ca in pantele in care inca luam viteza cu rolele originale, cu cele de 8g pierd din viteza; nu mai am demaraj mai deloc, ajung la viteza maxima mai greu si nu se vede o crestere a vitezei.
Avatar utilizator
robbyvclic
 
Mesaje: 194
Membru din: Noiembrie 3rd, 2008, 11:41 pm
Locaţie: Galateni, Teleorman

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude YYonutZZ » Decembrie 11th, 2008, 7:30 pm

salutare...am si o intrabare:D...daca pui in variator 3 role de 5 grame si 3 de 8grame(una de 5gr,una de 8gr,si tot asa) c se intampla???lucreaza toate rolele sau doar cele grele???
Avatar utilizator
YYonutZZ
 
Mesaje: 105
Membru din: Octombrie 11th, 2008, 12:39 pm
Locaţie: Peris, Ilfov

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude mihai_iulyan » Decembrie 11th, 2008, 7:42 pm

cred ca daca faci asta va capata variatorul un joc de ar trebui sa il schimbi
In femei si in frane sa nu crezi niciodata
Avatar utilizator
mihai_iulyan
 
Mesaje: 96
Membru din: Noiembrie 21st, 2008, 10:50 pm
Locaţie: bolentin deal

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude YYonutZZ » Decembrie 13th, 2008, 1:10 pm

mai vreau si ew opinii in leg q intrbebarea p care am puso:P....
Avatar utilizator
YYonutZZ
 
Mesaje: 105
Membru din: Octombrie 11th, 2008, 12:39 pm
Locaţie: Peris, Ilfov

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 13th, 2008, 1:30 pm

Pai ti-ai raspuns singur !
Rolele lucreaza individual (forta centrifugala actioneaza asupra fiecareia in parte), si nu in turma :lol: , la fel cum forta fiecarei role este necesara pentru a impinge la deschidere CVT-ului.
Pentru asta atunci cand spui role de 8gr, se intelege un total de 48gr, si nu de 40...
mihai_iulyan ti-a spus in doua vb ce se va intampla; impingerea asimetrica va crea joc pe bucsa de pe CVT, cu toate avantajele ;)
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude cosx25 » Decembrie 14th, 2008, 9:50 pm

Salutare.
Cand se schimba setul cu unul de 80 cc este necesar schimbarea chiulasei sau merge si cu aia de 50 cc ?
Care e problema daca ramane chiulasa de 50, imi scade mult perfomante, se poate strica ceva ?
Trebuie modificat ceva la carburator cand pun set de 80 cc ? Cu carburatorul care il am cand dau la sfert de acceleratie da in nas are o pauza, cu unul nou merge bine, se poate face ceva la carburator sau imi trebuie unul nou.
Sunt retardat.
Avatar utilizator
cosx25
 
Mesaje: 167
Membru din: Decembrie 13th, 2008, 6:47 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 14th, 2008, 10:29 pm

1. merge si cu cea de 50cc
2. performantele sunt sub cat ar putea, raportul de compresie pastrand chiulasa de 50cc este mai mic si puterea obtinuta pe masura. Nu, nu se va strica nimic.
3. nu trebuie modificat carburatorul, ridicarea pe pozitia 5 a cuiului de dozaj este suficienta pentru performante mai mult decat rezonabile.

Referitor la "datul in nas" ; de obicei apare daca nu functioneaza pompa de spritz de pe carburator. Se curata, nu este necesara inlocuirea carburatorului.

Salutari si tie :)
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude cosx25 » Decembrie 14th, 2008, 10:57 pm

Mersi mult.
Si daca dau la nivelul 5 nu consuma mult tare? Cand aveam set de 49 am pus la 4 si mergea prost, mai mult de 55 nu mergea.
Si pompa de spritz ce sa curat, cum se curata un jiglor sa suflu nu ?
Sunt retardat.
Avatar utilizator
cosx25
 
Mesaje: 167
Membru din: Decembrie 13th, 2008, 6:47 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude alxemanuel » Decembrie 14th, 2008, 11:22 pm

jiglorul il sufli bine eventual spalat cu benzina curata , pompa de sprit nu am desfacut-o nici eu niciodata dar nu cred ca este complicat insa atentie :!:
Franez brusc si fara motiv :D
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
alxemanuel
 
Mesaje: 627
Membru din: Octombrie 18th, 2008, 5:28 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude cosx25 » Decembrie 15th, 2008, 8:51 pm

Si pentru un kit de 80 cc cate ture ar trebuie la amestec aer/benzina, 2.5 3 sai mai mult ?
Sunt retardat.
Avatar utilizator
cosx25
 
Mesaje: 167
Membru din: Decembrie 13th, 2008, 6:47 pm

Re: Tuning pentru demaraj/putere

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 15th, 2008, 9:11 pm

Daca exista o regula in acel reglaj, disparea surubul si era un simplu nit :lol:
Reglajul de aer se face in jurul a 2,5 ture deschis, este oriunde incepand cu 1,5 ture la deschis.

Acel surub de reglaj este ca si pedala de frana; o apesi pana obtii efectul dorit (oprirea autovehiculului ori incetinirea lui) si nicidecum o apasare de trei centimetri...
Nu este subiectul potrivit pentru carburatoare, asa ca aici, ramanem cu atat !
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Următorul

Înapoi la Tuning

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator