Pornire foarte grea

Probleme mecanice aparute, si rezolvarea lor

Moderatori: alxemanuel, GLUE

Pornire foarte grea

Mesaj noude firu_catalin » Iunie 19th, 2009, 1:08 pm

am o nedumerire...scuterul meu dupa ce ia "pauza"20-30 de minute porneste foarte greu si la pedala si la automat...tre sa dau vreo 10 pedale ca sa o ia si sa tin si mana pe acceleratie un pic in ritm cu apasarea pedalei...care sunt posibilele cauze ale acestui fenomen..supapele sunt reglate perfect...aerul de asemenea...ce poate avea..astep sfaturi cu cap nu vorbe de genul...poate aia sau mai bine nu..poate ailalta..va multumesc
... want speed, but the brakes are strong?!?
Avatar utilizator
firu_catalin
 
Mesaje: 250
Membru din: Octombrie 22nd, 2008, 11:47 am
Locaţie: tecuci,judetul galati

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude GLUE » Iunie 19th, 2009, 3:04 pm

De obicei pornirea grea e mai greu de diagnosticat direct.
Cauze posibile: bujie murdara, uda, tensiune la baterie mica (si nu se activeaza CDI-ul).

Daca dai cateva spritzuri din acceleratie si apoi incerci sa pornesti merge?

Dupa cum descrii ori nu ai benzina suficienta (jiglor ralanti infundata sau nu se dechide shocul)
Dus tare cu scuterul
... si la intors tot cu scuterul o dau
Avatar utilizator
GLUE
 
Mesaje: 507
Membru din: Octombrie 13th, 2008, 12:20 am
Locaţie: IASI / Iasi / La bloc...

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude firu_catalin » Iunie 19th, 2009, 7:53 pm

cum verific daca cuoleaza sau nu socul?dimineata sta un pic turat la pornire si apoi se linisteste...sa inteleg ca socul functioneaza bine...faza e ca pornirea la buton imi cam face figuri..se aude uneori doar un tacanit si cand reuseste sa cupleze invarte electromotoru bine...dar face faza asta cu pornirea de vreo 2 saptamani..claxonul merge foarte bine{dupa zgomot:))}daca am vreun element la baterie decedat...dar daca e tensiune mica in baterie are vreo legatura cu pornirea la pedala?atunci nu magnetoul devine pionul principal al alimentarii cu energie electrica? :?:
... want speed, but the brakes are strong?!?
Avatar utilizator
firu_catalin
 
Mesaje: 250
Membru din: Octombrie 22nd, 2008, 11:47 am
Locaţie: tecuci,judetul galati

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude 139qmb » Iunie 19th, 2009, 9:01 pm

Bateria nu are nicio legatura cu CDI-ul..
139qmb
 
Mesaje: 15
Membru din: Iunie 14th, 2009, 6:12 pm

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude GLUE » Iunie 20th, 2009, 7:12 pm

firu_catalin scrie:cum verific daca cuoleaza sau nu socul?dimineata sta un pic turat la pornire si apoi se linisteste...sa inteleg ca socul functioneaza bine...
da dar terbuie sa stea turat aprox 1 minut

firu_catalin scrie:faza e ca pornirea la buton imi cam face figuri..se aude uneori doar un tacanit si cand reuseste sa cupleze invarte electromotoru bine...dar face faza asta cu pornirea de vreo 2 saptamani..claxonul merge foarte bine{dupa zgomot:))}daca am vreun element la baterie decedat...


Claxonul nu iti indica decat atunici cand a "murit" bateria si tace. Foloseste un voltmetru si verfica nivelul de lichid din baterie

firu_catalin scrie:dar daca e tensiune mica in baterie are vreo legatura cu pornirea la pedala?atunci nu magnetoul devine pionul principal al alimentarii cu energie electrica? :?:


Pai cel putin asa e la mine acum. Mi-a murit bateria (s-a intamaplat progresiv cam in cateva zile - a ramas fara apa), iar acum porneste din a doua sau a treia pedala. Tensiunea de pe baterie trebuie sa fie undeva la 11V minim ca sa ai scanteie sigura.
Legatura e cam asa : Pe baterie ai vre0 10V si nu suficient, cu fiecare pedala tensiunea pe baterie creste pana cand CDI-ul e in stare sa dea o prima scanteie, motorul se invarte de la sine si daca tensiunea pe baterie e in limite scanteia apare de fiecare data cand trebuie.

Diagnosticarea bateriei cu claxonul, lumina de pozitie sau frana nu e reala! Mai mult, la mine dupa ce merg vreo 10 minute porneste de la buton sau din telecomanda ;) - pe bateria am vreo 15V dar scade rapid. Daca insa nu o ia din prima gata nu mai are curent. In repaus (dupa 20 minute de la oprire) am 10.9V, adica un element aproape mort, dar cu ceva rezerve de putere.


Cel mai bine incerci cu o alta baterie care e buna sa vezi cum pleaca. S-ar putea sa ai ceva combinat baterie / carburatie /aprindere si defectele trebuie eliminate pe rand
Dus tare cu scuterul
... si la intors tot cu scuterul o dau
Avatar utilizator
GLUE
 
Mesaje: 507
Membru din: Octombrie 13th, 2008, 12:20 am
Locaţie: IASI / Iasi / La bloc...

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude GLUE » Iunie 20th, 2009, 7:15 pm

139qmb scrie:Bateria nu are nicio legatura cu CDI-ul..


Ba da, chiar doua legaturi -> + si masa( - sau sasiu).
Dar poate tu nu stii sa citesti o schema electrica sau la tine scanteia vine de la aprinzatorul piezo de bricheta.
(sau ai aprindere prin compresie ca la Diesel :lol: )
Dus tare cu scuterul
... si la intors tot cu scuterul o dau
Avatar utilizator
GLUE
 
Mesaje: 507
Membru din: Octombrie 13th, 2008, 12:20 am
Locaţie: IASI / Iasi / La bloc...

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude firu_catalin » Iunie 20th, 2009, 9:42 pm

m-am lamurit..bateria e pe duca...abia am facut o comanda la smartmotor,tre sa ajunga luni...urmatoarea daca smart motor are, fac de-o baterie..apropo..bateria mea nu are lichid in ea..am intors-o invers si am desfacut un dop din cele 6 cu toate ca scrie mare DO NOT OPEN..eu am desfacut-o si nu curge nimic din ea,,se vede inauntru ca e umeda dar nu curge nimic..sa fie baterie fara apa distilata?
... want speed, but the brakes are strong?!?
Avatar utilizator
firu_catalin
 
Mesaje: 250
Membru din: Octombrie 22nd, 2008, 11:47 am
Locaţie: tecuci,judetul galati

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude mihai_iulyan » Iunie 21st, 2009, 12:01 am

scuterul meu porneste si fara sa am bateria montata, ii dau o peda si gata
In femei si in frane sa nu crezi niciodata
Avatar utilizator
mihai_iulyan
 
Mesaje: 96
Membru din: Noiembrie 21st, 2008, 10:50 pm
Locaţie: bolentin deal

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude Bogdy81 » Iunie 21st, 2009, 12:46 am

Ii dai o pedala si gata dar la magnetou te gandesti? Stii ca nu e bine sa mergi fara baterie?
Avatar utilizator
Bogdy81
 
Mesaje: 255
Membru din: Octombrie 12th, 2008, 2:18 pm
Locaţie: Darabani/Botosani

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude GLUE » Iunie 21st, 2009, 1:54 pm

firu_catalin scrie:...bateria mea nu are lichid in ea..am intors-o invers si am desfacut un dop din cele 6 cu toate ca scrie mare DO NOT OPEN..eu am desfacut-o si nu curge nimic din ea,,se vede inauntru ca e umeda dar nu curge nimic..sa fie baterie fara apa distilata?


Da exista si sunt baterii cu gel. De obiecei bateriile cu gel nu pot fi desfacute fara sa nu distrugi partea superioara.Seamana cu cele de la UPS-ul de la PC-uri.
Daca la partea superioara ai avut cele 6 capace prinse impreuna si cu o banda rosie pe deasupra pe care scrie DO not open atinci e baterie fara intretinere.
Merge completata cu apa distilata si ar trebui sa-si revina, macar pentru cateva luni. Asta am facut si eu la a mea si a mai dus-o cateva saptamani. ;)

Sa caut ceva poze dar le voi pune la sectiunea de electrica! si o sa pun link aici pentru a va lamuri.
Dus tare cu scuterul
... si la intors tot cu scuterul o dau
Avatar utilizator
GLUE
 
Mesaje: 507
Membru din: Octombrie 13th, 2008, 12:20 am
Locaţie: IASI / Iasi / La bloc...

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude ceacanau » Iunie 25th, 2009, 5:29 pm

Salut, am si eu o problema, scuterul porneste foarte greu la rece dimineata, iar dupa prima pornire functioneaza normal.In caz de sta 4-5 ore, iara nu porneste...am verificat carburatoru, CDI, aeru,ce problema poate fii..si ce-mi sugerati?astept raspuns urgent
ceacanau
 
Mesaje: 13
Membru din: Iunie 24th, 2009, 7:28 pm

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude GLUE » Iunie 25th, 2009, 6:04 pm

Reglaj de supape si verificare de baterie daca are 12.8 - 13V dupa o stationare prelungita inainte de a porni.
Dus tare cu scuterul
... si la intors tot cu scuterul o dau
Avatar utilizator
GLUE
 
Mesaje: 507
Membru din: Octombrie 13th, 2008, 12:20 am
Locaţie: IASI / Iasi / La bloc...

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude ceacanau » Iunie 25th, 2009, 6:44 pm

bateria are tot, si nu porneste la rece,dupa prima pornire, care este foarte foarte grea, motorul porneste perfect, iar la 4-5 ore daca i dau cate o chieie, porneste, deci raman supapele?
ceacanau
 
Mesaje: 13
Membru din: Iunie 24th, 2009, 7:28 pm

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude GLUE » Iunie 26th, 2009, 9:51 am

Verifica la carburator, daca la prima pornire (cea grea) ai benzina in carburator. Trebuie sa umbli la golirea carburatorului.
In rest raman supapele.
Dus tare cu scuterul
... si la intors tot cu scuterul o dau
Avatar utilizator
GLUE
 
Mesaje: 507
Membru din: Octombrie 13th, 2008, 12:20 am
Locaţie: IASI / Iasi / La bloc...

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude MARYOOS » Iunie 26th, 2009, 6:01 pm

Hotarestete ,dupa 4-5 ore porneste sau nu?
In caz de sta 4-5 ore, iara nu porneste.


iar la 4-5 ore daca i dau cate o chieie, porneste, deci raman supapele?
Viata este ca parul din fund
Scurta si plina de rahat
faci figuri si superi omu',
aplicam metoda ciomu! :lol:
Avatar utilizator
MARYOOS
 
Mesaje: 282
Membru din: Octombrie 19th, 2008, 4:40 pm
Locaţie: Bucuresti ,Sectorul 1

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude smartmotor » Iunie 26th, 2009, 6:32 pm

ceacanau scrie:... deci raman supapele...

Supapele sa traiti !
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude MARYOOS » Iunie 26th, 2009, 6:41 pm

Si daca nu porneste dupa 4-5 ore , poate fi si bateria, nu :?:
ceacanau scrie:bateria are tot, si nu porneste la rece,dupa prima pornire, care este foarte foarte grea, motorul porneste perfect, iar la 4-5 ore daca i dau cate o chieie, porneste, deci raman supapele?

Deci va trebui sa fi mai exact in precizari , asta daca vrei sa "ne dam cu parerea"
Viata este ca parul din fund
Scurta si plina de rahat
faci figuri si superi omu',
aplicam metoda ciomu! :lol:
Avatar utilizator
MARYOOS
 
Mesaje: 282
Membru din: Octombrie 19th, 2008, 4:40 pm
Locaţie: Bucuresti ,Sectorul 1

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude ceacanau » Iunie 27th, 2009, 1:14 pm

Dragi prieteni, problema gasita a fost supapa evacoare + segmenti, dar am o problema, am bagat kit de 80 si nu stiu cum sa reglez supapele.Ce distanta trebe pusa intre supape la admisie si evacoare ? eu le-am reglat momentan la 008 admisie - 01 evacoare...va rog frumos spuneti-mi la ce distante trebe reglate
carburatorul la kit-ul de 80, la cate ture trebe reglate ?
ceacanau
 
Mesaje: 13
Membru din: Iunie 24th, 2009, 7:28 pm

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude alxemanuel » Iunie 27th, 2009, 1:33 pm

Despre reglarea supapelor este un topic intreg viewtopic.php?f=15&t=15 , incearca sa folosesti optiunea CAUTARE din dreapta sus.
reglarea carburatorului aici viewtopic.php?f=15&t=34&st=0&sk=t&sd=a&hilit=reglez+carburatorul
Franez brusc si fara motiv :D
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
alxemanuel
 
Mesaje: 627
Membru din: Octombrie 18th, 2008, 5:28 pm

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude ceacanau » Iunie 27th, 2009, 2:11 pm

sunt de acord cu cei spui dar vreau reglarea supapelor dar vreau reglarea supapelor la kit de 80, nu trebe mai mare decat la kitul de 50?
ceacanau
 
Mesaje: 13
Membru din: Iunie 24th, 2009, 7:28 pm

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude Ciprian-Yamaha » Iunie 27th, 2009, 2:13 pm

E la fel man daca ai chiulasa de 50 cc si daca o ai pe ceea de 80 tot la fel e.
Cum ai dao tot la fel e!!
Avatar utilizator
Ciprian-Yamaha
 
Mesaje: 662
Membru din: Ianuarie 1st, 2009, 3:25 pm
Locaţie: Bucuresti

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude ceacanau » Iunie 27th, 2009, 6:19 pm

care este distanta care se regleaza la tacheti ?
ceacanau
 
Mesaje: 13
Membru din: Iunie 24th, 2009, 7:28 pm

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude firu_catalin » Iunie 29th, 2009, 7:05 am

asa..am descoperit cauza pornirii greoaie dupa o stationare de mai mult de o ora...cand dau la pedala miroase puternic a benzina si bujia imi este uda...de aia porneste greu saracutu de chinez....acuma poate cineva sa ma sfatuiasca cu cauza acestui fenomen?este ceva ce imi scapa.....
... want speed, but the brakes are strong?!?
Avatar utilizator
firu_catalin
 
Mesaje: 250
Membru din: Octombrie 22nd, 2008, 11:47 am
Locaţie: tecuci,judetul galati

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude smartmotor » Iunie 29th, 2009, 10:01 am

firu_catalin scrie:este ceva ce imi scapa.....

Ca de exemplu subiectele in care a fost discutat rolul robinetului vacumatic si ce se intampla daca nu functioneaza corect cuiul poantou ? ;)
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude firu_catalin » Iunie 29th, 2009, 1:26 pm

sa inteleg ca nivelul in carburator este prea mare?robinetul vacumatic merge..
... want speed, but the brakes are strong?!?
Avatar utilizator
firu_catalin
 
Mesaje: 250
Membru din: Octombrie 22nd, 2008, 11:47 am
Locaţie: tecuci,judetul galati

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude firu_catalin » Iulie 1st, 2009, 8:26 pm

robinet vacumatic ok..nivelul de benzina in carburator ok....dar tot greu porneste la pedala...
... want speed, but the brakes are strong?!?
Avatar utilizator
firu_catalin
 
Mesaje: 250
Membru din: Octombrie 22nd, 2008, 11:47 am
Locaţie: tecuci,judetul galati

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude smartmotor » Iulie 1st, 2009, 10:54 pm

firu_catalin scrie:...cand dau la pedala miroase puternic a benzina si bujia imi este uda...

Bujia se poate uda fie in cazul in care scanteia este absenta, fie curge altceva decat benzina din carburator in galeria de admisie.
Ceva nu se leaga, daca cuiul poantou functioneza corect, poate "tine in spate" chiar si robinetul defect, insa adaugand si mirosul de benzina, nu as fi tare sigur ca-i OK.
Aplica varianta de a cere unui amic sa te ajute cu un carburator cunoscut ca fiind perfect functional.
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude GLUE » Iulie 2nd, 2009, 1:33 am

Ai pus benzina de la OMV - carrera 95 !!!

Desafa jumatate de tura surubul de aer de la carburator, ar trebui sa mearga, daca e de la benzina.
Eu tocmai am patit-o cu benzina sus mentionata. Odata cu plinul s-au dus si ~5Km/h din viteza (chiar si la deal :cry: ) )
Dupa ce am mai dat drumul la aer s-a dus si mai jos top speedul dar macar porneste. ;)
Mai trag de gaz sa se faca loc si apoi o sa pun iar de la Lukoil tot de 95.
Dus tare cu scuterul
... si la intors tot cu scuterul o dau
Avatar utilizator
GLUE
 
Mesaje: 507
Membru din: Octombrie 13th, 2008, 12:20 am
Locaţie: IASI / Iasi / La bloc...

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude firu_catalin » Iulie 2nd, 2009, 6:58 am

glue s-ar putea sa aiba dreptate cu petrom de 95...de cand am schimbat setul numai de la petrom am pus benzina..inainte puneam de la lukoil...si mergea struna chinezul....acu astept sa se goleasca rezervorul (ca il tin mereu plin ca nu se stie cand mai ajuti pe cineva)...daca are dreptate glue si problema era de la o panarama de benzina ii trimit un baks de cutii de bere ;)..sa traiesti o mie de ani GLUE
... want speed, but the brakes are strong?!?
Avatar utilizator
firu_catalin
 
Mesaje: 250
Membru din: Octombrie 22nd, 2008, 11:47 am
Locaţie: tecuci,judetul galati

Re: Pornire foarte grea

Mesaj noude francisco » August 2nd, 2009, 8:56 pm

firu_catalin scrie:cum verific daca cuoleaza sau nu socul?dimineata sta un pic turat la pornire si apoi se linisteste...sa inteleg ca socul functioneaza bine...faza e ca pornirea la buton imi cam face figuri..se aude uneori doar un tacanit si cand reuseste sa cupleze invarte electromotoru bine...dar face faza asta cu pornirea de vreo 2 saptamani..claxonul merge foarte bine{dupa zgomot:))}daca am vreun element la baterie decedat...dar daca e tensiune mica in baterie are vreo legatura cu pornirea la pedala?atunci nu magnetoul devine pionul principal al alimentarii cu energie electrica? :?:

salut am avut si io problema asta cu tacanitul la electromotor si problema era ca eu cand il spalam intra apa la electromotor si iam pus o banda de protectie si de atunci a inceput sa mi faca figuri mai rar pana nu a mai facut de loc pe semne ca sa uscat apa din electromotor
francisco
 
Mesaje: 114
Membru din: Iulie 31st, 2009, 9:23 pm
Locaţie: romania galati

Următorul

Înapoi la Mecanica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron