De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Probleme mecanice aparute, si rezolvarea lor

Moderatori: alxemanuel, GLUE

De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude sebiuta » Mai 15th, 2010, 9:12 pm

Buna seara, colegi de forum.
Anul trecut de Pasti am decis achizitia unui scuter in 4T, Kymco Agiliy 50. Din considerente financiare, l-am achizitionat din Ungaria, si am iesit mai ieftin cu vre-o 1000 ron.
Toate bune si frumoase, pana acum 2 luni cand am observat o scadere a puterii motorului. De asemenea a crescut si consumul (de la 2.5 l/100km la 3 l/100km)
Asta se intampla pe la 2000 km.
Primul pas a fost sa schimb bujia. Am cautat in cataloage si am luat una similara. Din pacate nu s-a schimbat nimic in bine.
Am cumparat un compresmetru cu care am masurat compresia la piston, si am 16 bari ( sau ATM ?). In manual, scrie ca ar trebui sa fie 18 bari ( sau ATM ?). Nu tin minte pe moment unitatea de masura.
Azi am decis sa verific reglajul la supape. Asa cum scris un forumist, reglajul e de 0.04 mm la ambele supape. La verificare a reiesit ca atat am si eu, si prin urmare nu am schimbat nimic. Bujia arata curata la nivel de electrod ( caramizie spre alb ) dar afumata la nivel de filet. De asemenea la capatul tobei, pe ultimul cm de teava, se vede o coloratura neagra de afumat.
Schimbul de ulei am facut la 500 km, 1000 km, 2000 km. Ulei folosit - Motul.
Filtrul de aer l-am spalat cu benzina, si nu l-am mai uns cu ulei.
Primii 1000 km (rodajul), l-am facut cu viteza mai mica de 50 km/h. Nu am mers 2 persoane pe el mai mult de 10 km, in etape scurte, si doar dupa rodaj.

Ce altceva pot sa mai fac ?

Multumesc anticipat tuturor care vor binevoi sa imi raspunda.
sebiuta
 
Mesaje: 8
Membru din: Mai 13th, 2010, 7:05 am

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude radu_steaua » Mai 15th, 2010, 9:37 pm

in primul rand reglajul supapelor nu este bine se regleaza cu 0,05 la admisie si 0,08 la evacuare daca nu ai facut asa fao pentru ca are o importanta foarte mare, pornirea cum este usoara sau mai grea compresie la pedala ai ? da mai multe detalii bafta!!!
Avatar utilizator
radu_steaua
 
Mesaje: 140
Membru din: Decembrie 17th, 2009, 3:35 pm
Locaţie: hunedoara

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude francisco » Mai 15th, 2010, 9:39 pm

salutare!! nu stiu daca ai citit cu atentie, dar reglajul la supapa de admisie trebuie sa fie cel putin 0,05 ,si cea de evacuare undeva 0,07 sau 0,08 ,eu asa le am facut si functioneaza bn ,dar nu cred ca asta a-r fii problema ta, e bn totusi de verificat si daca papa ulei ,daca papa nu e bn.Ce a-s mai putea spune...... incearca sa cureti si carburatorul , cine stie,oricum ai faci bn.
francisco
 
Mesaje: 114
Membru din: Iulie 31st, 2009, 9:23 pm
Locaţie: romania galati

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude sebiuta » Mai 15th, 2010, 9:43 pm

radu_steaua scrie:in primul rand reglajul supapelor nu este bine se regleaza cu 0,05 la admisie si 0,08 la evacuare daca nu ai facut asa fao pentru ca are o importanta foarte mare, pornirea cum este usoara sau mai grea compresie la pedala ai ? da mai multe detalii bafta!!!

Merci de reply. La mine in manual scrie 0.04 mm la ambele. Si asta le-am si gasit reglate.
Pornirea foarte usoara si la automat si la pedala.
sebiuta
 
Mesaje: 8
Membru din: Mai 13th, 2010, 7:05 am

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude sebiuta » Mai 15th, 2010, 9:44 pm

francisco scrie:salutare!! nu stiu daca ai citit cu atentie, dar reglajul la supapa de admisie trebuie sa fie cel putin 0,05 ,si cea de evacuare undeva 0,07 sau 0,08 ,eu asa le am facut si functioneaza bn ,dar nu cred ca asta a-r fii problema ta, e bn totusi de verificat si daca papa ulei ,daca papa nu e bn.Ce a-s mai putea spune...... incearca sa cureti si carburatorul , cine stie,oricum ai faci bn.

Am verificat si nivelul de ulei si e acelasi, de cand l-am schimbat.
Curatarea de carburator, cu ceva aditiv in benzina sau prin demontare si spalare ? Merci
sebiuta
 
Mesaje: 8
Membru din: Mai 13th, 2010, 7:05 am

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude sebiuta » Mai 15th, 2010, 9:46 pm

Apropo de compresie, a masurat cineva cat are ?
sebiuta
 
Mesaje: 8
Membru din: Mai 13th, 2010, 7:05 am

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude francisco » Mai 15th, 2010, 9:50 pm

demonterea lui si curatat jiglorul si sa vezi ce fuge ,ca din cate spui cam asta e, sper,,,,,
francisco
 
Mesaje: 114
Membru din: Iulie 31st, 2009, 9:23 pm
Locaţie: romania galati

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude Geoopsy » Mai 15th, 2010, 10:17 pm

Salut si bun venit printre noi...
In primul rand daca ai facut compresia bn. (masurat pe motor rece, sau pe motor cald),16 bari e bine, nu ai probleme cu setul, sa nu sacada sub 14, atunci trb. sa-ti faci griji.
In cazul tau trebuie sa dai atentie sistemului de alimentare.
In primul rand uitate la galeria de admisie, la distantier sa nu fie crapat sau garnitura suflata. De acolo pare sa-ti consume si sa nu ajunga unde trebuie... de ai bujia "putin alba".
Verifica carcasa filtrului de aer daca este etansa, tubul de acces spre carb. sa nu fie fisurat, sau iesit din casa filtrului si stringe toate colierele.
Mai verifica si daca carburatorul sta perfect drept, ai ca reper o fanta pe galeria de admisie.
Filtrul de aer cred ca ar treb. schimbat.
Mai verifica si daca ai scanteie destul de mare... partea afumata de pe marginea bujiei arata ca ai scanteiie prea mica sau este in contratimp.
lasa reglajul la supape asa.
Succes... si sa ne spui cum ai rezolvat. ;)
Stiati ca..."BINELE O DUCE RAU IN ROMANIA"...?

Vizionati drumetiile lui Geoopsy...
Avatar utilizator
Geoopsy
 
Mesaje: 159
Membru din: Ianuarie 14th, 2009, 1:04 am
Locaţie: Galati

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude radu_steaua » Mai 16th, 2010, 9:57 am

da da aici nu miroase a aer fals nu as crede treaba asta totusi o verificare la jocul supapelor nu strica bafta!!!
Avatar utilizator
radu_steaua
 
Mesaje: 140
Membru din: Decembrie 17th, 2009, 3:35 pm
Locaţie: hunedoara

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude Geoopsy » Mai 16th, 2010, 11:09 am

:o ... ce "joc ls supape" :?:
Stiati ca..."BINELE O DUCE RAU IN ROMANIA"...?

Vizionati drumetiile lui Geoopsy...
Avatar utilizator
Geoopsy
 
Mesaje: 159
Membru din: Ianuarie 14th, 2009, 1:04 am
Locaţie: Galati

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude sebiuta » Mai 19th, 2010, 7:48 pm

Desfacut si carburatorul, suflat jigloare. Nu erau mizerii si nici urme de frecare.
Alte idei ? :roll:
Multumesc
sebiuta
 
Mesaje: 8
Membru din: Mai 13th, 2010, 7:05 am

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude G£aÐ » Mai 19th, 2010, 8:13 pm

sebiuta scrie:Desfacut si carburatorul, suflat jigloare. Nu erau mizerii si nici urme de frecare.
Alte idei ? :roll:
Multumesc

sal, nu ne ai spus si daca ai sesizat un consum de ulei ? nu neaparat fum vizibil ( cu toate ca ai sesizat negru pe toba), o scadere de nivel al uleiului in baie ? viteza inainte si acum cu consumul marit ? 8-)
Reparatii pentru doi si patru timpi, in Bucuresti
Prefer Militari, dar ma pot deplasa oriunde in oras
Fie ca ramaneti in pana, fie ca vreti un kit de tuning 80-100cc, montat corect si ieftin, notati numarul de telefon:
0768.534.602
...Chop Factory
Avatar utilizator
G£aÐ
 
Mesaje: 195
Membru din: Octombrie 25th, 2009, 9:05 am
Locaţie: Bucuresti

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude G£aÐ » Mai 19th, 2010, 8:20 pm

Geoopsy scrie::o ... ce "joc ls supape" :?:


JOC.... tija supapei uzata sau ghinturile (asa le zice ?) , simeringurile nu fac decat sa scape ulei 8-)
Reparatii pentru doi si patru timpi, in Bucuresti
Prefer Militari, dar ma pot deplasa oriunde in oras
Fie ca ramaneti in pana, fie ca vreti un kit de tuning 80-100cc, montat corect si ieftin, notati numarul de telefon:
0768.534.602
...Chop Factory
Avatar utilizator
G£aÐ
 
Mesaje: 195
Membru din: Octombrie 25th, 2009, 9:05 am
Locaţie: Bucuresti

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude floryan. » Mai 19th, 2010, 10:47 pm

eu cred ca se refera la "jocul termic" dintre supapa si culbutor
Atentie la motociclisti; Mintea e ca parasuta: functioneaza doar cand e deschisa!
Avatar utilizator
floryan.
 
Mesaje: 104
Membru din: Februarie 16th, 2010, 8:03 pm
Locaţie: Timisoara,Timis

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude G£aÐ » Mai 19th, 2010, 11:43 pm

floryan. scrie:eu cred ca se refera la "jocul termic" dintre supapa si culbutor


cine se referea la... sau la ce "joc termic".... @Geoopsy cumva ?
--- acu eu sunt in nedumerire !!
8-)
Reparatii pentru doi si patru timpi, in Bucuresti
Prefer Militari, dar ma pot deplasa oriunde in oras
Fie ca ramaneti in pana, fie ca vreti un kit de tuning 80-100cc, montat corect si ieftin, notati numarul de telefon:
0768.534.602
...Chop Factory
Avatar utilizator
G£aÐ
 
Mesaje: 195
Membru din: Octombrie 25th, 2009, 9:05 am
Locaţie: Bucuresti

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude sebiuta » Mai 20th, 2010, 7:37 am

G£aÐ scrie:
sebiuta scrie:Desfacut si carburatorul, suflat jigloare. Nu erau mizerii si nici urme de frecare.
Alte idei ? :roll:
Multumesc

sal, nu ne ai spus si daca ai sesizat un consum de ulei ? nu neaparat fum vizibil ( cu toate ca ai sesizat negru pe toba), o scadere de nivel al uleiului in baie ? viteza inainte si acum cu consumul marit ? 8-)

Am verificat si nivelul de ulei si e acelasi, de cand l-am schimbat.
Multumesc.
sebiuta
 
Mesaje: 8
Membru din: Mai 13th, 2010, 7:05 am

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude GhostRider » Mai 20th, 2010, 10:49 pm

Te ajut eu. Sambata merg la Cluj suna-ma sa stabilim unde ne intalnim ai numarul meu in pm
Trag de gaz de rup cablul!
Avatar utilizator
GhostRider
 
Mesaje: 379
Membru din: Decembrie 5th, 2008, 1:10 am
Locaţie: Turda

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude busu0104 » Mai 24th, 2010, 1:06 pm

fratilor ajutati`ma va rog, am un prieten cu un scuter Leader de la first bike care nu mai vroia sa porneasca deloc, i sa dus setul de 60 cc care era ovalizat, am pus acum unul de 80, am schimbat lantul de transmisie, am desfacut tot motorul,carterul tot, l`am facut perfect inapoi, acum nu vrea sa porneasca, cand dau la automat se aude ca se invarte prea repede si nu porneste!!!!!
ce poate sa aibe???????
racing o sa fac cu rieju meu >:)...
Avatar utilizator
busu0104
 
Mesaje: 210
Membru din: Iunie 2nd, 2009, 12:22 pm
Locaţie: Targoviste

Re: De unde sa incep sau cu ce sa mai continui ?

Mesaj noude G£aÐ » Mai 24th, 2010, 1:25 pm

busu0104 scrie:fratilor ajutati`ma va rog, am un prieten cu un scuter Leader de la first bike care nu mai vroia sa porneasca deloc, i sa dus setul de 60 cc care era ovalizat, am pus acum unul de 80, am schimbat lantul de transmisie, am desfacut tot motorul,carterul tot, l`am facut perfect inapoi, acum nu vrea sa porneasca, cand dau la automat se aude ca se invarte prea repede si nu porneste!!!!!
ce poate sa aibe???????



ti am zis pe mess, nu e pus la punct. nu inchid tachetii si nu ai compresie (asta ar fi o explicatie).
revin o cu detalii sa intelegem si noi ce ai facut tu perfect :lol:
Reparatii pentru doi si patru timpi, in Bucuresti
Prefer Militari, dar ma pot deplasa oriunde in oras
Fie ca ramaneti in pana, fie ca vreti un kit de tuning 80-100cc, montat corect si ieftin, notati numarul de telefon:
0768.534.602
...Chop Factory
Avatar utilizator
G£aÐ
 
Mesaje: 195
Membru din: Octombrie 25th, 2009, 9:05 am
Locaţie: Bucuresti


Înapoi la Mecanica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron