Probleme la ambielaj ?

Probleme mecanice aparute, si rezolvarea lor

Moderatori: alxemanuel, GLUE

Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude beby1203 » Septembrie 4th, 2010, 2:53 pm

salut. :cry: :cry: :cry: :x am o mare problema!!!!!1am luat un ambielaj acum o saptamina,l-am montat si dupa 2 zile de mers s-a spart un rulment.de ce oare???? :idea:
beby1203
 
Mesaje: 4
Membru din: Iunie 20th, 2010, 9:15 pm

Re: ambielaj

Mesaj noude G£aÐ » Septembrie 4th, 2010, 5:16 pm

mda, ce de informatii ne ai dat :D .
noi acuma cum sa te ajutam ? :idea:

au fost pusi bine rulmentii ?
erau deja acolo la schimbarea ambielajului ?
etc ?

cat mai multe detalii..... cu atat mai bine- asa e mekanica la distanta !! ;)
Reparatii pentru doi si patru timpi, in Bucuresti
Prefer Militari, dar ma pot deplasa oriunde in oras
Fie ca ramaneti in pana, fie ca vreti un kit de tuning 80-100cc, montat corect si ieftin, notati numarul de telefon:
0768.534.602
...Chop Factory
Avatar utilizator
G£aÐ
 
Mesaje: 195
Membru din: Octombrie 25th, 2009, 9:05 am
Locaţie: Bucuresti

Re: ambielaj

Mesaj noude G£aÐ » Septembrie 5th, 2010, 6:34 pm

beby1203 scrie:da...au fost bine pusi ....erau pe ambielaj



ambielajul a fost nou?
ai probat rulmentii macar vizual ?
uleiul in baie bun si pus 700-800g ?
Valabil in continuare-- informatii putine
;)
Avatar utilizator
G£aÐ
 
Mesaje: 195
Membru din: Octombrie 25th, 2009, 9:05 am
Locaţie: Bucuresti

Re: ambielaj

Mesaj noude smartmotor » Septembrie 5th, 2010, 6:59 pm

beby1203 scrie:...am luat un ambielaj acum o saptamina,l-am montat si dupa 2 zile de mers s-a spart un rulment...

Primul lucru pe care il faci in acest caz este sa contactezi de urgenta vanzatorul, si sa-i ceri o mana de ajutor competenta.
La doua zile de functionare putem discuta numai despre defect de fabricatie, ori ai pornit scuterul fara ulei in baie, caz in care ai si rulmentii albastri ;)
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ambielaj

Mesaj noude mirciulik » Septembrie 5th, 2010, 10:56 pm

Fac si eu o mica paranteza la o posibila problema aparuta la ambielaj.

Ieri am desfacut partea de transmisie a scuterului pentru a o curata de praf. Cand am pus mana pe variator am sesizat ca am un joc cam mare in ax-ul lui. Cam 5-6mm pot impinge/trage de ambielaj. Imi inchipui ca jocul poate fi din camasa rulmentilor. Am 2500km cu acest ambielaj si dupa un mic rodaj de 300km cu repsol 10w40 s-a scaldat doar in Elf Competition 10w60.

Nu am sesizat vreun zgomot sau vreo vibratie suspecta, in afara de jocul vizibil din transmisie.

Care e jocul normal in ambielaj ? Ar trebui sa-mi fac griji?
Avatar utilizator
mirciulik
 
Mesaje: 65
Membru din: Septembrie 14th, 2009, 10:22 pm
Locaţie: Galati

Re: ambielaj

Mesaj noude smartmotor » Septembrie 5th, 2010, 11:26 pm

Nu-ti fa griji, nu te costa decat vreo doua ore de munca ;)
Jocul normal, asa cum l-ai identificat tu ( tras-impins ) trebuie sa fie zero.
Asa cum spui, problema este in carcasa si nu in ambielaj.
Va fi si in ambileaj daca nu iei masuri; acel joc se va mari (de asta data si radial ) si vei incepe prin a pierde ulei.
Data viitoare verifica sa fie foarte bine intepeniti rulmentii in carcase, carcasele trebuie sa se inchida greu, si numai ajutate de suruburi.
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude cata2ber » Septembrie 6th, 2010, 7:24 pm

ce ai patit tu am patito eu cu un prieten ,iam montat un set motor de 80 apoi dupa cateva luni ia picat ambielajul in fine ii cumpar altul il montez dupa o saptaman imi spune ca are joc la variator , prima data m-am mirat nu credeam dupa ce am defacut motorul si am masurat cu sublerul am vazut ca , cota dintre rulmenti de la ambielajul nou(in loc de 70 avea 69 de mm ) cred ca asta ai patit si tu si pana acu nu ai sesizat pentru ca a tinut carterul rulmenti . Acu intreb si eu sunt mai multe modele de ambielaje eu habar nu am avut sau au fost copiate gresit :)
cata2ber
 
Mesaje: 5
Membru din: Mai 29th, 2009, 8:05 pm
Locaţie: Prahova

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude G£aÐ » Septembrie 6th, 2010, 7:41 pm

ambielajele pot avea cote diferite si fuunctioneaza perfect :)

rulmentii nu...nu au cote diferite.
in fine, poate ma insel iar "matale ai masurat corect
;)
Reparatii pentru doi si patru timpi, in Bucuresti
Prefer Militari, dar ma pot deplasa oriunde in oras
Fie ca ramaneti in pana, fie ca vreti un kit de tuning 80-100cc, montat corect si ieftin, notati numarul de telefon:
0768.534.602
...Chop Factory
Avatar utilizator
G£aÐ
 
Mesaje: 195
Membru din: Octombrie 25th, 2009, 9:05 am
Locaţie: Bucuresti

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude cata2ber » Septembrie 6th, 2010, 8:11 pm

eu nu ma refeream la cota rulumentilor, ci la distanta dintre ei pe ax (mai precis la exterior) si am masurat corect chiar de doua ori pentru ca nu imi venea sa cred :shock:
cata2ber
 
Mesaje: 5
Membru din: Mai 29th, 2009, 8:05 pm
Locaţie: Prahova

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude G£aÐ » Septembrie 6th, 2010, 8:16 pm

asta e un lucru bun de stiut-- interesant ;)

al de china naste vigilenti in romania- bv, o sa tin minte asta
:lol:
Reparatii pentru doi si patru timpi, in Bucuresti
Prefer Militari, dar ma pot deplasa oriunde in oras
Fie ca ramaneti in pana, fie ca vreti un kit de tuning 80-100cc, montat corect si ieftin, notati numarul de telefon:
0768.534.602
...Chop Factory
Avatar utilizator
G£aÐ
 
Mesaje: 195
Membru din: Octombrie 25th, 2009, 9:05 am
Locaţie: Bucuresti

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude Geoopsy » Septembrie 6th, 2010, 8:40 pm

Stiati ca..."BINELE O DUCE RAU IN ROMANIA"...?

Vizionati drumetiile lui Geoopsy...
Avatar utilizator
Geoopsy
 
Mesaje: 159
Membru din: Ianuarie 14th, 2009, 1:04 am
Locaţie: Galati

Re: ambielaj

Mesaj noude beby1203 » Septembrie 6th, 2010, 9:26 pm

G£aÐ scrie:
beby1203 scrie:da...au fost bine pusi ....erau pe ambielaj



ambielajul a fost nou?
ai probat rulmentii macar vizual ?
uleiul in baie bun si pus 700-800g ?
Valabil in continuare-- informatii putine
;)

da,ambielajul era nou nout.
am probat rulmentii si jocul de la biela .in comparatie cu cea veche
ulei 10w40,nou,700-800 g
beby1203
 
Mesaje: 4
Membru din: Iunie 20th, 2010, 9:15 pm

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude mirciulik » Septembrie 11th, 2010, 6:17 pm

cata2ber scrie:ce ai patit tu am patito eu cu un prieten ,iam montat un set motor de 80 apoi dupa cateva luni ia picat ambielajul in fine ii cumpar altul il montez dupa o saptaman imi spune ca are joc la variator , prima data m-am mirat nu credeam dupa ce am defacut motorul si am masurat cu sublerul am vazut ca , cota dintre rulmenti de la ambielajul nou(in loc de 70 avea 69 de mm ) cred ca asta ai patit si tu si pana acu nu ai sesizat pentru ca a tinut carterul rulmenti . Acu intreb si eu sunt mai multe modele de ambielaje eu habar nu am avut sau au fost copiate gresit :)


Astazi am desfacut carterul in doua si se pare ca am exact aceeasi "buba".

Se pare ca am exagerat un pic cu distanta de 5-6mm masurata ochiometric. La subler aveam un joc de 1,8-1.9mm.

Pe partea cu variatorul, dimensiunile sunt bune. Pe partea cu magnetoul, distanta de la capatul axului pana la rulment e mai mare cu 1,8-1,9mm. De fapt diferenta incepe de la pinionul pompei de ulei si se mentine si la rulment. Faptul ca ambielajul s-a miscat mi-a provocat si ruperea "smaltului" de la pinionul pompei de ulei. Practic toti dintii sunt un pic rosi iar la 2 dinti vad cum lipsesc 2-3mm in unele zone. Ciudat insa celalalt pinion care e de plastic nu are nimic :roll:

Distanta de mai sus a fost masurata fata de ambielajul original al scuterului. Saptamana viitoare voi cauta un atelier de strungarie la care voi face o saiba la cota rulmentului si lata de 1,6-1,7mm. Eventual comand 2 bucati la dimensiuni diferite si vad care se potriveste mai bine.

Dilema mea acum este urmatoarea: Normal saiba de ~2mm ar trebui pusa in dreptul pompei de ulei. Astfel biela e perfect centrata pe cilindru. Insa daca voi proceda ca la carte risc sa raman fara ungere sau fara dinti la pinionul pompei de ulei. Daca nu ma insel am doar 2000 km cu acest ambielaj iar dintii pinionului se vede ca sunt uzati. La ambielajul original in 8000 km nu se vede aproape nici o uzura.

Eu as pune saiba in partea opusa, pentru a tine pinionul in pozitia corecta, insa nu stiu daca diferenta de 2mm la biela si la lantul de distributie va afecta motorul pe viitor.

Daca se poate voi incerca sa fac 2 saibe de 0.85-0.9mm si pun cate una pe fiecare parte...Sper ca voi gasi pe cineva capabil sa faca asa ceva.
Avatar utilizator
mirciulik
 
Mesaje: 65
Membru din: Septembrie 14th, 2009, 10:22 pm
Locaţie: Galati

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude GhostRider » Septembrie 15th, 2010, 1:21 pm

Nu te obosi poti folosi niste segmenti de 44mm uzati pe post de saibe eu am pus segmenti si am reusit sa centrez perfect ambielajul si a disparut si jocul.
Trag de gaz de rup cablul!
Avatar utilizator
GhostRider
 
Mesaje: 379
Membru din: Decembrie 5th, 2008, 1:10 am
Locaţie: Turda

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude mirciulik » Septembrie 15th, 2010, 6:52 pm

Munca m-a tinut ocupat si inca n-am fost la un atelier.
Foarte buna ideea cu segmentii.
Intr-o parte am 35mm diametru iar in cealalta parte cred ca 27mm. Segmentul de 44mm se arcuieste usor, fara sa se deformeze plastic?
Avatar utilizator
mirciulik
 
Mesaje: 65
Membru din: Septembrie 14th, 2009, 10:22 pm
Locaţie: Galati

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude GhostRider » Septembrie 15th, 2010, 8:34 pm

Pe o parte e 42mm iar pe cealalta e 47mm deci merg segmenti de 80 incearca cu incredere.
Trag de gaz de rup cablul!
Avatar utilizator
GhostRider
 
Mesaje: 379
Membru din: Decembrie 5th, 2008, 1:10 am
Locaţie: Turda

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude mirciulik » Septembrie 25th, 2010, 4:34 pm

Ghost mersi de sugestie.

Am pus un segment de foc si unul mai subtire de ungere.

Astfel ambielajul meu nu mai are joc deloc. Sper sa nu se sparga vreun segment pe acolo. Tu cati km ai pana in prezent cu "improvizatia"?

Deocamdata eu am doar 15-20km in configuratia actuala. Totodata am "kernelui" camasa din carter astfel incat rulmentii au intrat fortat, si nu la mana cum au intrat initial.

Va anunt daca apar modificari :)
Avatar utilizator
mirciulik
 
Mesaje: 65
Membru din: Septembrie 14th, 2009, 10:22 pm
Locaţie: Galati

Re: Probleme la ambielaj ?

Mesaj noude Rudolf » Octombrie 8th, 2011, 1:24 pm

Rulmenţii se mai pot sparge şi din cauza că şuruburile carterului nu au fost strînse egal cu acelaşi forţă... Mie mi s-a dus rulmentul ambielajului de pe partea variatorului din cauză că am folosit role de diferite greutăţi necalibrate (am umplut role de 4gr. cu plumb...). Am constatat după ce scuterul începea să sune ca un tractor cu toba spartă :oops:
Oel Ngati Kameie!
Imagine
Avatar utilizator
Rudolf
 
Mesaje: 37
Membru din: Octombrie 22nd, 2008, 10:23 am


Înapoi la Mecanica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori