ruptul curelelor de transmisie

Probleme mecanice aparute, si rezolvarea lor

Moderatori: alxemanuel, GLUE

ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude narcuz » Decembrie 23rd, 2008, 1:33 pm

am un scuter rex rs500 si mi se rup curelele foarte repede,prima curea mi-a tinut 4500 km iar dupa ce am schimbat cureaua mi le-a rupt foarte repede,o curea nu trece de 800 km,am schimbat toata transmisia si tot sa mai rupt cureaua .nu mai stiu ce sa ii mai fac,ma puteti ajuta? :D
narcuz
 
Mesaje: 12
Membru din: Decembrie 23rd, 2008, 10:53 am

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude GhostRider » Decembrie 23rd, 2008, 2:56 pm

In primul rand schimba rolele cu altele mai usoare si presara pe toata cureaua pudra de creta daca nu ai poti unge bine pe cele 2 laturi netede a curelei cu o bucata de creta de scris va absorbi toate urmele de vaselina sau ulei si nu mai patineaza.
Trag de gaz de rup cablul!
Avatar utilizator
GhostRider
 
Mesaje: 379
Membru din: Decembrie 5th, 2008, 1:10 am
Locaţie: Turda

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 23rd, 2008, 11:07 pm

GhostRider scrie:In primul rand schimba rolele cu altele mai usoare

Afirmatiile gratuite, nu fac parte din scopul acestui forum, si cred ca iti este imposibila explicarea dezinformarii referitoare la role :shock:

Nealinierea fuliilor poate provoca aceste uzuri/rupturi frecvente, din ce am discutat la telefon, am inteles ca CVT-ul este nou, si ca o curea de kevlar te-a tinut cca. 1,500Km.
Aceste fulii (CVT si ambreaj) trebuie sa fie coliniare si axele paralele.
Oricare dintre aceste nereguli poate provoca supraincalzirea curelei de transmisie si distrugerea ei.
Iti recomand verificarea coliniaritatii cu o rigla metalica, referinta pe canalul curelei, in exterior.

Verifica si roata din spate; se invarte liber ? nu apare o suprasarcina din cutia de transmisie ?
Ai viteza corecta ?
Ai cazut cu scuterul inainte de a aparea "distractia" cu curelele ?
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude GhostRider » Decembrie 24th, 2008, 11:53 am

Ceea ce spune smartmotor poate fi foarte adevarat dar mai poate fi o cauza ce mi sa intamplat si mie cand am schimbat cureaua m-am dus la service pt ca era inca in garantie iar mecanicul a schimbat cureaua in graba si nu a curatat fuliile ambreiajului si a ramas acolo o bucata din cureaua rupta.
Trag de gaz de rup cablul!
Avatar utilizator
GhostRider
 
Mesaje: 379
Membru din: Decembrie 5th, 2008, 1:10 am
Locaţie: Turda

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 24th, 2008, 8:23 pm

Problema pe care o are narcuz, imi pare a fi o problema adevarata, si nu foarte usor de depistat; bucata rupta din curea si uitata intre role, pare putin cam pescareasca si fara logica, dar pentru a nu polua si mai mult subiectul, trec peste...

Asteptam noi informatii de la narcuz, si sper sa invatam ceva in plus !
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude narcuz » Decembrie 25th, 2008, 2:24 am

M-am uitat mai bine si am observat k nu sunt aliniate fuliile cum trebuie,am sa incerc sa le aliniez dar cvt este iesit mult inafara.
narcuz
 
Mesaje: 12
Membru din: Decembrie 23rd, 2008, 10:53 am

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude narcuz » Decembrie 25th, 2008, 2:29 am

roata din spate se invarte liber foarte bine,nu are nici o suprasarcina din cutia de transmisie,viteza care merge maxim este de 75 km/h dupa ce l-am delimitat inainte mergea cu 52km/h,cu scuterul nu am cazut dar am avut un mic accident dar dupa ce a inceput "distractia" cu curelele.
narcuz
 
Mesaje: 12
Membru din: Decembrie 23rd, 2008, 10:53 am

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude narcuz » Decembrie 25th, 2008, 2:32 am

eu cred ca, cureaua are bataie si atinge de capac k mereu dupa ce se rupe cureaua capacul este negru pe dinauntru,si am dat pe o curea si q spray de curele si tot s-a rupt
narcuz
 
Mesaje: 12
Membru din: Decembrie 23rd, 2008, 10:53 am

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude adytza » Decembrie 25th, 2008, 1:18 pm

Numai deschid alt topic,pun si eu intrebarea mea aici.Cand mi-am schimbat cureaua si rolele(7.5gr),scuter meu merge mult mai bine,turatii mai putine viteza mai mare,dar de la 68 in sus imi patineaza cureaua.De ce?
Trebuie sa ne plimbam si maine!
adytza
 
Mesaje: 56
Membru din: Decembrie 25th, 2008, 1:14 pm
Locaţie: Alexandria

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 25th, 2008, 3:49 pm

Raspund cu o intrebare: da' de unde stii ca patineaza ?!?
De la 68km/ora in sus ? sa inteleg ca ai montat kit de 80cc ?

Si raspunsul stict la intrebare: arcul ambreajului, ca orice resort elicoidal, se uzeaza. Daca numarul de km parcursi cu scuterul este mare (peste 15,000), atunci se poate intampla ca acest resort sa nu pastreze cureaua suficient de tensionata si sa apara acea presupusa alunecare ;) insotita de incalzire excesiva.
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude adytza » Decembrie 25th, 2008, 11:54 pm

Nu am montat kit80,dar cu vant din spate,in spate la tir sau la vale se duce bine.Tata cand am pus noua curea,parca a pus putina vasilina pe la variator,poate sa fie asta una din cauze?
Trebuie sa ne plimbam si maine!
adytza
 
Mesaje: 56
Membru din: Decembrie 25th, 2008, 1:14 pm
Locaţie: Alexandria

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 26th, 2008, 12:57 am

Este foarte bine si intelept ca a facut gresarea elementelor din variator; chiar daca vaselina a ajuns accidental pe suprafetele de lucru ale fuliei, temperatura si plimbatul curelei sus/jos o fac sa dispara repede.

Eu cred ca nu ai motiv de ingrijorare, si ca patinatu-i numai o parere...
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude adytza » Decembrie 26th, 2008, 1:04 am

Pai da se simte cand prinde cureaua(scad turatiile) si cand o pierde incepe sa se tureze mai tare.E cum ai merge cu o masina cu tractiune fata pe o portiune de zapada cu acceleratia mai tare(patineaza) si cand prinde asfalt uscat(cupleaza).Cam asa ceva face scuterul meu.
Trebuie sa ne plimbam si maine!
adytza
 
Mesaje: 56
Membru din: Decembrie 25th, 2008, 1:14 pm
Locaţie: Alexandria

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 26th, 2008, 1:08 am

Acum am inteles pe deplin !
Poate este un lucru bun sa verifici aderenta suprafetelor de contact cu cureaua, si daca sunt OK verifica si arcul de la ambreaj.
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude adrian » Decembrie 27th, 2008, 6:22 pm

Este cea mai mare prostie sa gresezi variatorul. Variatorul trebuie sa fie perfect curat
VITEZA NU UCIDE SINGURA, VITEZA UCIDE DOAR ALIATA CU TERIBILISMUL
Avatar utilizator
adrian
 
Mesaje: 173
Membru din: Noiembrie 11th, 2008, 3:50 pm
Locaţie: BRAILA

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 27th, 2008, 11:46 pm

Te-ar deranja foarte tare daca as sustine contrariul, si ti-as spune ca scade inclusiv uzura rolelor pe langa uzura bucsei de pe fulia CVT daca pui putina vaselina ?

Nu amesteca curat cu gresat; sunt doua lucruri care se completeaza; la fel cum dai un puff de deo peste piele, dupa ce ai facut dus (si nu inainte), la fel poti face si cu CVT-ul, si bineinteles ca nu-i dai pe haine ci numai acolo unde trebuie ;)
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude narcuz » Decembrie 28th, 2008, 6:09 pm

ma mai ajutati si pe mine cu,cureaua ca vad k ati trecut cu totul la altcv
narcuz
 
Mesaje: 12
Membru din: Decembrie 23rd, 2008, 10:53 am

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 28th, 2008, 6:16 pm

narcuz scrie:M-am uitat mai bine si am observat k nu sunt aliniate fuliile cum trebuie,am sa incerc sa le aliniez dar cvt este iesit mult inafara.


Pai ai gasit defectul !
Afla de ce acea semifulie cu dinti, nu sta acolo unde trebuie...
Ori vino cu multe fotografii, vedem si noi cat este de deplasata, si venim cu vreo solutie la obiect !
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude narcuz » Decembrie 29th, 2008, 4:50 pm

DSC02465.jpg
narcuz
 
Mesaje: 12
Membru din: Decembrie 23rd, 2008, 10:53 am

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Decembrie 29th, 2008, 4:59 pm

Din pacate, tare multe nu se pot intelege din photo :(
Mai suna-i pe cei de la posta sa vezi ce fac tampitii cu coletul, si dupa ce ajunge cureaua, pune photo din mai multe unghiuri si cu cureaua montata !
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude narcuz » Decembrie 30th, 2008, 9:39 pm

am rezolvat problema cu cureaua,am aliniat-o cum trebuie,aveam 2 saibe puse si de aceea era iesit mai inafara CVT-ul,acum sa vedem rezultatul,o sa va tin la curent cu informati,si o sa va spun cand o sa mi se rupa :D :D
narcuz
 
Mesaje: 12
Membru din: Decembrie 23rd, 2008, 10:53 am

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Ianuarie 1st, 2009, 8:38 pm

narcuz scrie:...aveam 2 saibe puse si de aceea era iesit mai inafara CVT-ul...

Nu am inteles de ce erau saibele acolo ?!?
narcuz scrie:...prima curea mi-a tinut 4500 km iar dupa ce am schimbat cureaua mi le-a rupt foarte repede,o curea nu trece de 800 km...

Si odata cu ruptul curelei originale ai pus acele saibe ?
Scuze, dar nu prea inteleg mare lucru...
Toate curelele care s-au rupt erau numai de la noi ?
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude narcuz » Ianuarie 12th, 2009, 2:39 pm

sal am revenit cu noi informati, cureaua mi s-a rupt din nou presupun ca are vreo greseala de fabricatie nu stiu ce sa mai zic..am parcurs cu acea curea aproximativ 700 km
narcuz
 
Mesaje: 12
Membru din: Decembrie 23rd, 2008, 10:53 am

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Ianuarie 12th, 2009, 3:28 pm

Din discutia telefonica, eu am retinut faptul ca arcul ambreajului, nu este chiar asa tensionat cum ar trebui pentru a pastra cureaua perfect intinsa...
Oscilatiile curelei, si supraincalzirea acesteia, inevitabil duc la rupere !
Tensiunea acelui resort, este importanta pentru functionarea in parametri; din pacate nu pot pune eu mana sa rezolv problema, pot doar sa iti recomand sa cumperi curelele din alta parte...
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude Coti Vasile » Ianuarie 12th, 2009, 7:27 pm

Sau poate ar mai putea sa fie o cauza , am sa va spun cum se rupeau curelele la scuterul meu.
Scuterul meu un Rex rs450 avea variator limitat cu o tabla in spate prinsa cu trei suruburi, in perioada in care aveam setul de 49cc am distantat acea tabla limitator cu ajutorul a trei saibe si deci am castigat viteza, dupa cca 1000 km am cumparat un set de 80cc si am hotarat sa elimin acel limitator de la variator si surpriza , asa sunt construite incat daca elimini tabla din spatele variatorului cureaua se ridica prea mult la turatie mare , asta am constatat dupa ce am rupt si eu doua curele .
As sugera sa faci ca mine ,adica am scos bendixul am prins cu doua surube capacul lateral al motorului care acopera transmisia , am pornit motorul ( la pedala ), am dat jos capacul si am fost foarte atent la cum se comporta cureaua la toate turatile si este imposibil sa nu vezi daca este vreo problema la transmisie ,Incearca sa turezi motorul si in acelasi timp pune frana pe roata spate ( dar nu chear sa blochezi roata )si vezi daca patineaza si pe care fulie.
Avatar utilizator
Coti Vasile
 
Mesaje: 41
Membru din: Octombrie 13th, 2008, 8:04 pm
Locaţie: Viseu de Sus , Maramures

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude smartmotor » Ianuarie 12th, 2009, 7:46 pm

Noi vrem toti sa se ridice cat de mult cureaua pe CVT si sa stea cat mai jos pe ambreaj ;)

Excelent testul propus de Coti Vasile, simularea sarcinii se face usor cu frana spate !
Eu am inteles ca se supraincalzeste cureaua, si de acolo prezumtia de vinovatie acordata arcului de pe ambreaj...(exclusa nu este nici deschiderea incompleta a ambreajului, patinarea acestuia si incalzirea la extrem...)
Din pacate sunt cateva lucruri simple, pe care uneori este dificil sa le remediezi la telefon ori pe forum...
Nu afirm ca ar fi curelele pe care le vindem de o calitate iesita din comun; nu sunt insa nici cele mai putin bune care se pot gasi pe piata; si spre deosebire de altii, chiar le-am testat, si au fost cat se poate de OK !
@narcuz: poate fi o alta lungime a curelei originale decat 669 ?
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude cosx25 » Februarie 1st, 2009, 10:44 pm

Azi sa rupt si la mine cureaua de transmisie, :evil: eram tocmai in judet aproape de Craesti (cine e din judet stie ;) )si de proba am pus una putin mai mica, asa parea (eu am de 669.30.18 si asta e de 681.17.5) este vre-o problema mare daca e mai mica putin, se uzeaza cureaua, se poate rupe :?: mentionez ca nu merg cu viteza maxima.

Curele de la magazin de la smartmotor sunt bune pentru set de 80cc sau imi trebuie una de kelvin ca sa ma tine :?:
Sunt retardat.
Avatar utilizator
cosx25
 
Mesaje: 167
Membru din: Decembrie 13th, 2008, 6:47 pm

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude Ciprian-Yamaha » Februarie 1st, 2009, 11:06 pm

grade kelvin cu kevlar nu e tot aia.
Kevlar tine mai mult atat.
Daca e mai mica cupleaza mai repede,demaraj mai mare.
Nu va fi mare diferenta.
Avatar utilizator
Ciprian-Yamaha
 
Mesaje: 662
Membru din: Ianuarie 1st, 2009, 3:25 pm
Locaţie: Bucuresti

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude cosx25 » Februarie 1st, 2009, 11:15 pm

Scuze am gresit, kevlar nu kelvin :oops:
Deci sa inteleg ca nu se ruoe cureaua daca e mai mica putin.
La mine arcul de la ambreaj cel mare e foarte tare, abia pot sa-l strang fuliele de la ambreaj, e negru cel stock :|
Sunt retardat.
Avatar utilizator
cosx25
 
Mesaje: 167
Membru din: Decembrie 13th, 2008, 6:47 pm

Re: ruptul curelelor de transmisie

Mesaj noude adrian » Februarie 1st, 2009, 11:36 pm

Se va rupe daca este mai mica. Ciprian-Yamaha nu stie ce zice. Dar cureaua pe care o ai acum este mai mare (681.17.5) Dar este o difernta nica si nu va sari de pe variator ;)
Daca e mai mica cupleaza mai repede,demaraj mai mare.
Nu va fi mare diferenta.[/quote]
Cum sa ai un demaraj mai mare daca se reduce circumferinta curelei pe ambreiaj :?: Chiar nu inteleg :!:
VITEZA NU UCIDE SINGURA, VITEZA UCIDE DOAR ALIATA CU TERIBILISMUL
Avatar utilizator
adrian
 
Mesaje: 173
Membru din: Noiembrie 11th, 2008, 3:50 pm
Locaţie: BRAILA

Următorul

Înapoi la Mecanica

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Bing [Bot] şi 1 vizitator

cron