Pagina 1 din 1

Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Februarie 13th, 2009, 10:32 pm
de alxemanuel
Bogdy81 scrie:-ceva de lipit carene


Eu am demontat toate carenele sparte si le-am lipit cu Poxilina si sunt foarte multumit, apoi le-am dus la vopsitorie si le-a facut ca noi.

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Februarie 14th, 2009, 1:18 pm
de smartmotor
Vino cu mai multe informatii, modul de armare al lipirii, cum ai pregatit carenele pentru vopsit (tu ori vopsitorul) ce fel de vopsea ai folosit; cu siguranta sunt multi interesati !
Si nu in ultimul rand, ce solutie ai gasit pentru a nu le mai sparge ? (exceptand usoarele accidente, unde nu prea-i nimic de facut...)

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Februarie 14th, 2009, 1:43 pm
de alxemanuel
Poi nu este o operatie atat de complicata insa trebuie sa fi atent.
Se demonteaza carenele sparte,crapate etc
Se curata de praf , mizerie interiorul carenei in locul in care o vei lipi
Cu un smirger nu prea aspru se slefuieste usor in jurul crapaturilor
Se pregateste poxilina si se aplica pe toata crapatura, dar aveti grija deoarece eu prima data nu am tinut cont de unghi si de cum a fost pozitionata aceasta carena si surpriza, nu puteam sa o montez deoarece o lipisem aproape dreapta si nu se mai potrivea, a trebuit sa o demontez si sa o pipesc din nou corect, apoi se lasa 1-2h aproximativ sa se intareasca si se trece la stadiul urmator
De vopsit le-am dus la un vopsitor, insa am stat putin langa el sa studiez , dar mie nu mi s-a parut chiar asa de usor, mai ales daca este prima data cand chituiesti ceva sau lucrezi cu smirgerul
Fiind din plastic sunt foarte pretentioase si trebuie multa rabdare si atentie , altfel nu o sa iasa chiar atat de bine sau o sa le stricati mai rau.
O spun din propria experienta, deoarece la inceput vroiam sa le vopsesc eu , insa m-am lasat pagubas :lol:
In legatura cu solutia pentru a nu le mai sparge:
Verificate sa nu fie slabite suruburile
Sa nu fie iesite carenele din clemele lor , astefel la o groapa mai mare se mai rupe cate ceva la ele
Si sa nu dati cu scuteru de pamant :lol: :lol:
Nu mai am idei la ora asta , insa daca mai stiti si voi alte solutii de lipit sau impotriva spargerii carenelor postati in continuare !!!!

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Februarie 14th, 2009, 3:16 pm
de robbyvclic
OFF: @alxemanuel, sa inteleg ca nu mai ai stickere ,,smartmotor"?

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Februarie 14th, 2009, 5:52 pm
de alxemanuel
off: am stickerele smartmotor , astea sunt niste poze mai vechi !!!

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Aprilie 6th, 2009, 7:37 pm
de hamsiut
mi sa spart masca de plastic care acopera rezervorul adica cea pe care introduci busonul de inchidere a rezervorului.am luat o tabla zincata de 0.3mm am modelat forma aparatorii de plastic pe dedesubt fara a da gaura de buson,am luat un tub de kit motage instant(poti lipi cu el marmura,placi de marmura,tabla,plastic,si cam orice,un tub este in jur de 16-17ron+trbuie sa iti iei un pistol pentru a aplica kit montajul care este in jur de 3-4ron)am dat pe suprafata mastii de plastic pe spate iar apoi am aplicat tabla modelata dupa forma plasticului presand-o cam 3 minute,apoi am lasat-o pana a 2-a zi cand am decupat gaura cu un spiral,iar apoi am finisat-o cu pila.nu am vopsit-o dar am aplicat pe fata vizibila autocolant auto de aceasi culoarea care a avut-o inainte.daca mai vreti pot sa va mai dau o metoda de reparat carene pe care vreau sa o patentez ca inventie(glumesc),dar probabil mecanicii sau cei care repara carene o vor aprecia.

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Aprilie 6th, 2009, 8:43 pm
de Dan
Si noi vom aprecia solutiile pe care ni le oferi, nu de alta, dar am ajuns sa uram cu totii plasticurile, si nu ne mai place sa vindem asa ceva !

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Aprilie 6th, 2009, 10:17 pm
de Coti Vasile
Dan scrie:Si noi vom aprecia solutiile pe care ni le oferi, nu de alta, dar am ajuns sa uram cu totii plasticurile, si nu ne mai place sa vindem asa ceva !

Am sa va arat cum am rezolvat problema carenelor spate crepate, dar mai intai sa discutam despre cauzele care produc acele neplaceri.
Cutia de sub sa in care punem casca este destul de rezistenta pentru a suporta saua si scuteristul daca acesta sta in partea din fata pe sa , dar problema apare cand stam pe sa in partea din spate sau mai luam un prieten la plimbare , acea cutie de sub sa in partea din spate are o portiune dreapta care din pacate nu are pe ce se sprijini si deci la greutate saua se sprijina pe suport , suportul pe carene si carenele fiind prinse de stop ne trezim ca am crapat carenele si am rupt urechile de prindere ale stopului .
Aceste probleme se pot rezolva cu cateva bucati scurte de platbanda de 25mm latime si 3mm grosime sudandule pe suportul metalic care acopera rezervorul.
Pentru a lua masurile mai corect si mai usor demontati acea cutie de sub sa cu tot cu aceasta ,carenele si stopul , dupa care montati inapoi cutia cu saua si acum se vede clar ca greutate persoanei din spate apasa pe carene si stop , acum este simplu sa luati masurile dar sa aveti in vedere ca aceste bucati de platbanda nu trebuie sa atinga nicaieri carenele sau stopul.
IMG_1590.jpg

IMG_1591.jpg

IMG_1592.jpg

IMG_1595.jpg

IMG_1596.jpg

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Aprilie 6th, 2009, 10:31 pm
de Coti Vasile
Pentru lipirea carenelor am folosit poxipol si plasa din fibra de sticla ( cred ) cea folosita la inbinarile de regips.
IMG_1597.jpg

IMG_1598.jpg

IMG_1599.jpg

IMG_1600.jpg

De aproximativ un an de cand am facut acel suport carenele nu au mai crepet si nici stopul nu sa rupt cu toate ca circulam doua persoane a cate 85 kg .

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Aprilie 9th, 2009, 4:12 pm
de GLUE
Ce bine ca a testat cineva asta! O sa-mi fac si eu acum ca ideea o buna si functioneaza :D
De cand ma gandeam la ceva care sa intareasca partea de topcase. Cate Kg poti sa pui acum in cutie?

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Aprilie 10th, 2009, 7:41 am
de Coti Vasile
Depinde de calitatea cutiei si de calitatea soselei , personal am pus vreo 12 kg la un drum de 500km si a rezistat foarte bime.

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Decembrie 23rd, 2009, 4:25 pm
de GhostRider
Nu am mai deschis alt topic pt ca este vorba tot despre carene si anume despre cosmetizare si intretinere si as ruga sa-mi spuna cineva care stie o solutie ieftina pt a reda luciul vopselei de pe scuter

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Decembrie 23rd, 2009, 7:48 pm
de Ciprian-Yamaha
polish?

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Decembrie 23rd, 2009, 7:57 pm
de GhostRider
Da dar are efect si costa?

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Decembrie 23rd, 2009, 8:13 pm
de Ciprian-Yamaha
Pai are efect,elimina impuritatile si costa in jur de 50 de ron...

Dar eu am mai folosit pasta abraziva de la Carrefour pentru luciu(nu Nicoleta),pentru masina si sa stii ca a iesit super o sa adaug niste poze :)

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Decembrie 23rd, 2009, 10:29 pm
de Bogdy81
E bun polish-ul daca e dat si lustruit cum trebuie, dar nu trebuie dat decat 1-2 ori pe an! Explicatia de ce nu de mai multe ori: la fiecare polish-are se ia un strat fin, masurat in microni, din lacul ce e dat pe carena asa ca s-ar putea in timp sa te intrebi de ce arata scuterul de parca ar fi vopsit cu pensula! Eu i-am dat anul asta un polish si va spun ca are efect, parca e nou scuterul! Important e ce folosesti dupa polish! Am cautat dar nu am gasit! Un truc pentru a arata super scuterul este ca dupa fiecare spalare luati si dati pe el cu o laveta moale ceara lichida, cum au pe la spalatorii, iar dupa 10 minute de la aplicare udati carenele si stergeti-le cu piele de caprioara sau lavete speciale(se gasesc in Carrefour 15 lei) si o sa vedeti ce frumos o sa arate scuterul,culoare mai intensa si la ploi cum o sa fuga apa de pe el!;-) Eu asa procedez si arata super ok scuterul! Ceara lichida mi-a dat-o un amic de la o spalatorie, e roz iar ei o amesteca cu apa(asa mi-a dat si mie 1L), nu stiu de unde o iau sefii lui caci e profesionala, asa mi-a zis el!

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Decembrie 29th, 2009, 3:36 pm
de G£aÐ
Necesar pentru refacerea carenelor si carcaselor din plastic.
1 - sarma (grosime la alegere). ATENTIE,fara izolatie !!
2 - pistol de lipit (letcon)
3 - chit auto
4 - smirghel
5 - vopsea.....etc
6 - si nu in ultimul rand...indemanare

Se asigura zona rupta-se pune pe pozitia initiala (scoci,elastic,etc)
Se preformeaza niste "S" uri din sarma (1-1.5 cm L),dupa caz , puteti folosi si capse de capsator.
Se pozitioneaza pe spartura (S urile-capsele) si se ingroapa la cald cu pistolul incins.
Se introduc pe ambele parti de spartura,interior exterior.
Dupa care : smirghel, chit si vopsea.
Aici reparam o carcasa de casetofon, de rupt ... poate in alta parte sa se intample, nici decum la reparatie-garantat. :lol:
SUCCES !!
Imagine
Imagine
Imagine
Restul de informatii si poze mai gasiti si pe aici http://chopfactory.webs.com/apps/forums/topics/show/1833285-refacerea-carenelor-si-carcaselor-din-plastic-?page=last
Eu folosesc cu brio aceasta metoda si prin casa la tot ce tine de plastic, o recomand din anii '90. ;)

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Decembrie 29th, 2009, 5:15 pm
de Ciprian-Yamaha
Super tare!

Din cate am vazut e site-ul tau acela,te pricepi la retapitat sea de scuter?

Multumesc!

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Decembrie 29th, 2009, 5:53 pm
de G£aÐ
Ciprian-Yamaha scrie:Super tare!

Din cate am vazut e site-ul tau acela,te pricepi la retapitat sea de scuter?

Multumesc!

cu placere, si ... da- tapiterie.
site ul si ce o sa contina.. e in lucru. o sa fie al nostru :lol:

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Decembrie 29th, 2009, 6:04 pm
de Ciprian-Yamaha
Un id de mess ceva sa putem lua legatura?

Multumesc!

Re: Repararea/lipirea carenelor

Mesaj nouScris: Iulie 8th, 2010, 5:27 pm
de Rudolf
:idea: O idee pentru repararea carenelor vechi sau ranforsarea carenelor noi pentru a reduce din starea lor cassantă: Eu sugerez laminarea părţii dosale a tuturor carenelor cu răşini epoxidice şi fibră de sticlă într-un strat de max. 5 mm. După întărirea laminării, carenele vor capăta o rezistenţă ridicată la spargere sau crăpături cauzate de vibraţii. Carenele din material plastic tip "ABS" tind să se spargă uşor la orce lovitură sau chiar de la vibraţii... Dacă s-ar produce carene din plastic "PET" că sunt destule bidoane aruncate aiurea :lol: sau chiar din polyetilenă.... :roll:

intarirea carenelor

Mesaj nouScris: Iulie 8th, 2010, 5:35 pm
de G£aÐ
sal,

e bine ce propui matale dar e o munca in zadar.

ele cedeaza la prinderi-urechi nu la mijloc. (proectare proasta)


iar turnarea lor din alte plastice face - aproape imposibila vopsirea lor(nu prinde)

ca sa nu mai zic de costul matritelor--- 8-10 mii E / piesa.

in consecinta, ne vom limita la a le carpii sau... are smart noi
:lol: