Povestea porcului: fara scanteie in ploaie - fisa distrusa

Fotografii, comparatii, echipamente.

Moderatori: alxemanuel, GLUE

Povestea porcului: fara scanteie in ploaie - fisa distrusa

Mesaj noude zaelu » Ianuarie 26th, 2009, 7:25 pm

Am avut zilele trecute o problema la "Serenity" a mea pe care ma gindesc sa o postez si aici poate cineva invata ceva din ea :D . initial am postat pe alt forum dar threadul nu s-a bucurat de prea multa atentie (probabil din cauza vremii) si nu am primit nici un sfat. singurii care mi-au raspuns la intrebari ati fost dv cei de la smartmotor.

so... cu scuze pentru "copy-paste":

M-am trezit deunazi cu "massive loss of power" in timpul mersului, culminind cu refuzul masinariei de a porni dupa o stationare de citeva ore, asta la 15Km de casa, pe intuneric (era 6 seara), pe o strada prost luminata, ploaie si presat de timp ca trebuia sa ajung la serbarea a 40 de ani de respiratii aproape continue a unui bun amic. Plus niste caini care erau intrigati ca indrazneam sa imi repar scuterul pe teritoriul lor...

Ce mai... delir...
Am descoperit in final ca fisa de la bujie avea izolatia crapata si scinteia sarea pe capacul de la chiulasa sau poate chiar direct pe mansonu de tabla al capatului de fisa care se prinde pe bujie.
Am cirpacit respectiva zona cu niste leucoplast (deh... asistent medical printre altele :P ) si am dat o chieie... a pornit fara sa circneasca, am remontat toate plasticele la loc si off I got to teh party. As vrea sa schimb totusi fisa ca deh... Am fost azi prin tirg la Vitan si nu am gasit decit cu tot cu bobina :blink: la 30 de roni. Nu am luat inca pentru ca mi s-a parut ceva mai altfel decit a mea. Adica.... Nu are manson de tabla... asta inseamna ca va bruia (posibil) radio-tunnerul... altora :P si ce e mai important fisa mea are intre capatul de la bujie si bobina o mare gilma... un fel de condensator sau ceva pus pe traseu... wtf? Se potriveste una fara asa ceva la mine? sau incepe sa mearga instalatia electrica ca pomu de craciun? Nu as vrea sa imi afecteze instalatia intrucit nu ma pot plinge de ea... bateria nu m-a lasat niciodata pe super gerurile de pina acum... tot timpul a invirtit electromotorul de cite ori am avut nevoie si la orice ora.

So... Are cineva un sfat?

Many thanxs anticipat.



Nimeni nu stie? nica? :(

Azi in drum spre servici iar am avut cadere de putere de aproape m-am oprit in loc... Tre sa verific starea izolatiei adhoc facuta de mine... probabil s-a udat cumva de la ploaie...

asa arata fisa de cumparat:

Imagine

A mea arata cam asa:

http://www.metacafe.com/watch/1144169/raci...ter_chinois_4t/

desi... nici aici nu are o "gilma" in plus :|



Bun.... nimeni nu vrea sa vorbeasca cu mine... sniff sniff...

Azi am plecat de la munci cu inima cit un purice... motorisca dadea semne ca iar are buba la fisa... am plecat din zona Vitan catre tirgul Vitan... mai precis catre magazinele cu piese de scutere de pe cheiul opus tirgului... Am luat-o pe calea Vitan si cind am ajuns la magazinul Real a inceput sa faca figuri si s-a oprit... dupa doua chei a luat-o iar din loc... am mers usor usor pina la CET Sud unde intro curba plina cu apa pina la genunchi a zis ca ea nu mai vrea sa mearga... Bun... Am zis ca ploua? Si ca inca ploua? Asa... am dus-o impinsa pina la magazinele cu pricina unde... exact magazinul care avea fise ieri era inchis... celelalte nu aveau... Marfa... a trebuit sa demontez iar scuterul iar sa leg alt leucoplast la buba de pe fir... tot in ploaie... si bineinteles ca a pornit la sfert apoi...

Am mai ramas printre standurile alea si intrun final de basm am gasit o domnisoara ascunsa intr-un birou care parea ca apartine unui magazin de piese de scutere... imi facea semne ca sa ocolesc... Bun... am luat-o pe partea ailalta si am gasit intrarea in palatul cu fise... ma rog... a trebuit sa mergem la alt "dungeon" de fapt ca sa ia fisa si culmea era ca a mea cu invelis de tabla pe manson...

Am multumit, am cumparat obectu si am plecat... Tot prin ploaie... Speram sa reziste cirpeala macar pina acasa... dar... cum a trebuit sa mai trec prin 5 riuri si 10 fluvii prin Bucurestiul aproape inundat "Serenity" a mea s-a suparat si m-a lasat iar cu dosu in balta la vreo 500m de casa... am impins-o la garaj unde acum isi isapaseste pedeapsa stind in ploaie... la spalat.

Acum am primit raspuns si de la echipa Smartmotor care mi-a spus cam acelasi lucru ca nenea de la magazinu de ieri (care avea fisa fara partea metalica si care azi era inchis) cum ca tabla aia care se vrea sa ecraneze mai mult deranjeaza... asta e... promit data viitoare sa iau d-ailalta... sau cu proxima ocazie sa o schimb.

Acum de s-ar opri oleaca ploaia... sa schimba beleaua. Cred ca am inteles acum ca ceea ce credeam eu ca este o gilma care sa contina un condensator era defapt chiar bobina... gilma urmatoare nu stiu ce este dar oricum firele de la ea par sa se duca undeva in spate... probabil e releul de la semnalele spate or something.

Ah... si la finalul drumului de azi m-am trezit ca nu mai merge nici vitezometrul... plus ca pe traseu o mare balta de apa care mi s-a adunat in poala pelerinei s-a scurs printre capsele finale drept intre picioarele mele... Hurey!

Me iz happy...

http://www.youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo



Am reusit sa schimb fisa... s-a potrivit perfect cu mentiunea ca bobina veche a ramas pe pozitie intrucit e prinsa de sasiu cu un surub care se poate da jos numai dupa ce demontezi toata jumatatea dreapta a scuterului... fapt foarte imbecil...

Ma intreb acum... bobina aia are nevoie sa faca masa prin acel surub? :unsure: :wacko: Pentru ca nu mai e prinsa decit in izolier....


in original discutia a fost aici: http://www.scuterclub.ro/forum/index.ph ... entry15640

Ultima intrebare ramine inca deschisa... bobina are nevoie de "masa" prin acel surub?
I'm a leaf on the wind... watch me how I soar
Hoban 'Wash' Washburn, pilot of Serenity
Avatar utilizator
zaelu
 
Mesaje: 10
Membru din: Decembrie 22nd, 2008, 8:51 pm

Re: povestea porcului fara scinteie in ploaie - fisa distrusa

Mesaj noude smartmotor » Ianuarie 26th, 2009, 8:29 pm

Trecand peste neplacerea ta, modul la care ai povestit-o (iti spun drept si discret, ca oricum nu mai citeste nimeni pe aici ;) ) este de-a dreptul delicios :lol:

Strict referitor la intrebarea deschisa: pentru a aparea scanteia, este necesara o diferenta de potential, circuitul se inchide suficient de bine prin infasurarile magnetoului, si curentii circulati sunt insignifianti; constructiv bobinele de inductie sunt realizate ca si autotransformator (legatura de secundar pe primar) si acea fixare de masa prin surub, devine inutila.
Pentru certitudine, verifica cu un aparat de masura conectarea infasurarilor; cu o marja de 10-20%, trebuie sa ai 15ohm pe primar si cca 3K pe secundar (intre fisa FIT si conector de primar). Cu acelasi aparat, conectat pe inelul metalic din bobina, vei avea si revelatia inutilitatii fixarii ;) dpdv electric.
Mecanic insa, tot iti va trebui o prindere, si pozitia in care se afla bobina la majoritatea scuterelor, este chiar inspirata !
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: povestea porcului fara scinteie in ploaie - fisa distrusa

Mesaj noude zaelu » Ianuarie 26th, 2009, 9:43 pm

Multumesc de raspuns dl smartmotor. Cum nu sint foarte dotat in ale "electricitatii" (inca) am sa 'verific" prin a lega la masa gaura din noua bobina undeva pe sasiu :D .

Am avut dreptate cind am zis ca bobina se da jos numai dupa ce dai jumatatea dreapta de plastice jos? sau e vreo metoda magica mai rapida?

P.S. Multumesc si de editarea postului anterior ca sa arate bine... eu m-am izbit la un moment dat de imposibilitatea de a continua editarea si au ramas formatingurile de la "invision".
Avatar utilizator
zaelu
 
Mesaje: 10
Membru din: Decembrie 22nd, 2008, 8:51 pm

Re: povestea porcului fara scinteie in ploaie - fisa distrusa

Mesaj noude smartmotor » Ianuarie 26th, 2009, 10:37 pm

Cu editatu' n-am nici o vina/merit ! n-am fost eu, da' cum suntem supusii lui BigBrother, sigur a fost coditza cuiva ;)
Referitor la demontare/inlocuire orice din burta scuterului:
sunt exact cinci suruburi de demontat pentru a scoate saua cu tot cu WC; patru M10 si un cap Philips (stea); pentru mai mult spatiu poti demonta si aparatoarea sa, inca doua suruburi...
Si parca nu-i juma' de scuter ;)
Carenele le demontezi numa' daca vrei sa duci scuteru' la bara ;) (citeste streaptease)

PS: atentie la regulament ;) "Este interzisa utilizarea pronumelui personal de politete, in cazul in care il veti folosi, ne rezervam si noi dreptul de a ne adresa voua cu: Inaltimea ta, Maria ta, Inaltimea voastra, etc.
Am stabilit varsta tuturor forumistilor, este de exact 20 ani si doua luni...."
daca nu-ti place...modificam regulamentu' :lol:
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: povestea porcului fara scinteie in ploaie - fisa distrusa

Mesaj noude zaelu » Ianuarie 26th, 2009, 11:09 pm

OK smartmotor, 20 de ani si 2 luni sa fie atunci :D .

In legatura cu mica nelamurire la demontajul cu pricina. Eu am demontat "haznaua" si mica piesa din plastic din fata... aia neagra prinsa in doua suruburi sub presh dar, tot nu am avut acces la surubul de la bobina. pare ca tre' sa bag o surubelnita prin partea de carena superioara spate sau ceva asemanator. Nu elimin posibilitatea sa fiu complet pe linga. Deh... ploua de fiecare data cind am incercat :lol: . Maine daca e... soare, fac o poza.
I'm a leaf on the wind... watch me how I soar
Hoban 'Wash' Washburn, pilot of Serenity
Avatar utilizator
zaelu
 
Mesaje: 10
Membru din: Decembrie 22nd, 2008, 8:51 pm

Re: povestea porcului fara scinteie in ploaie - fisa distrusa

Mesaj noude smartmotor » Ianuarie 26th, 2009, 11:18 pm

Multumeste-i in gand chinezului, pana i se vor inrosi urechile ;)
Si prima data cand ajungi pe langa un service care are si tinichigerie, cere-i o sudura (CO2, neaparat) in alta pozitie, pentru acea limbutza care tine bobina de inductie !
Am avut si noi o serie de scutere la care era dureros sa schimbi releul de incarcare...rezolvarea ? flex si sudura in zona accesibila !
Dupa cum spuneam ceva mai devreme, este unul dintre locurile "placut uscate" acolo unde sade bobina; asta nu inseamna ca trebuie sa fie confortul ei, durerea noastra ;)
Piese de schimb pentru scutere in patru timpi, aici: http://smartmotor.ro/
Intrebarile de genul: "cum sa fac sa..." ori: "daca face hartz-scartz-poc, ce are ?!?" in PM, vor fi ignorate, pentru acestea exista forumul !
Avatar utilizator
smartmotor
Admin
 
Mesaje: 1297
Membru din: Octombrie 8th, 2008, 3:31 am
Locaţie: Timisoara, Jimbolia si imprejurimi...

Re: Povestea porcului: fara scanteie in ploaie - fisa distrusa

Mesaj noude zaelu » Ianuarie 27th, 2009, 12:28 am

:D

Fain... este evident ca acel chinez foloseste "kung fu" prea mult....

Clar... vechea bobina ramine acolo ca "amintire".... pentru cea noua... un fir si legata masa in alta parte se face... de ancorat, e ancorata cu banda izolier acum... nu pleaca de acolo.
I'm a leaf on the wind... watch me how I soar
Hoban 'Wash' Washburn, pilot of Serenity
Avatar utilizator
zaelu
 
Mesaje: 10
Membru din: Decembrie 22nd, 2008, 8:51 pm


Înapoi la Despre noi si scuterele noastre

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron